Richard vd Westhuizen se trein stoom voort

March 1, 2014 in Sonder kategorie

Die sanger, liedjieskrywer en akteur, Richard van der Westhuizen is vanjaar by twee geleenthede by die Woordfees te sien. Stephanie Nieuwoudt het met hom gesels.

Richar van der Westhuizen

Richard van der Westhuizen

 

Hy gaan ‘n klomp nuwe liedjies sing.  En n paar oues. En natuurlik die immergewilde Tussen treine.

“Mense assosieer die liedjie met my, maar ek het ook al baie ander liedjies geskryf,” spot Richard van der Westhuizen wat veral in die 1990’s saam met Lochner de Kock deur die land getoer het en oral bekendheid vir Tussen treine verwerf het..

“Ek is dankbaar vir die liedjie, want ek glo dit het my  gevestig. Selfs jongmense – wat destyds nog nie eens gebore was nie – ken die lirieke en sing saam wanneer ek optree. Toe ons destyds begin toer het, was ek en Lochie jonk. En, ek glo, dalk nie te lelik nie. Ons was nuut en vars en ek dink dit het gehelp om ons te vestig.”

Die liedjie sal deel wees van sy vertoning Die towertrein toer voort by De Vette Mossel op 8 Maart om 18:00. Hy tree ook op 7 Maart (18:00) by ʼn piekniekkonsert, Wellingtonse suiker by Neethlingshof op saam met Gerhard Steyn en die Wellington Jeugorkes.

Akteur (verhoog, rolprente en televisie – hy is onder meer in Binneland te sien as die verpleegster Pippa se pa), sanger. Hy het ook gewerk aan die reeks Vlug na Egipte en die opvolg Terug na Egipte wat later vanjaar op die kleinskerm sal wees. Die onvermydelike vraag is waar voel hy hom meer tuis?

“Ek het oor die jare sekere talente ontwikkel en ek kry dit reg om danksy sang, toneelspel en liedjieskryf ʼn bestaan te maak. Wanneer ek die dag ʼn akteursrol op TV kry, moet ek seker maak ek is betyds op die stel, dat ek my woorde ken. Vir verhoogwerk moet jy ook woorde ken en betyds wees en seker maak geen druppel drank gaan oor jou lippe voordat jy op die verhoog verskyn nie. Die verhoog is harde werk, maar ook uiters bevredigend. Die negatiewe ding is dat ʼn mens min geld kry vir verhoogwerk. Wanneer ek ʼn rol vertolk, is dit nie ek op die verhoog nie, maar die bepaalde karakter.

“Daarom verkies ek om te sing. Dit is ek op die verhoog met iets wat ek self geskep het. Daar is ʼn onmiddellike wisselwerking tussen my en die gehoor.”

Hy dig ook soms.

“Maar ek gaan myself gewis nie ʼn digter noem nie. Dit klink te slim.”

Een van sy gedigte is wel op die omslag van sy CD Songs uit my binnesak.

“Dis ʼn gedig oor my pa wat ek na ʼn besoek aan Namakwaland geskryf het, maar dit het nie eers ʼn titel nie.”

Reise na sy grootwordwereld, Namakwaland, is altyd vir hom ʼn vreugde. En hier vind hy rustigheid in die landskap en die klippe.

“Toe my twee broers in 2003 kort na mekaar dood is, het ek Namakwaland toe gevlug om dit te verwerk. Ek het na ʼn groep boulders gaan soek wat soos klokke lui as jy daarteen kap. Ek het nie geweet waar presies die rotse is nie, maar het net ʼn rigting ingeslaan en onverwags daarby uitgekom. Die klippe het my rustig gemaak.”

Hy tel oral klippe op en uiteindelik vind dit iewers in en om sy huis in Johannesburg staanplek. Hy werk so tussen die klippe op sy lessenaar.

“Ek kyk elke dag na my klippe want dit is vir my besonders mooi. Die idee dat hulle derduisende jare oud is, is vir my oorweldigend.”

Maar vreemd genoeg het hy nog nooit oor klippe gesing nie. Aanhangers kan egter uitsien na ʼn nuwe CD wat dalk later vanjaar sal verskyn.

“Ek sit met ʼn klomp nuwe liedjies. Maar om hulle op te neem is ʼn lang proses want ek neem met sorg op.”

Die gesprek draal by die benarde finansiële situasie van sommige ouer (en selfs jonger) Suid-Afrikaanse kunstenaars. In Januarie is die kunsgemeenskap geskok deur die selfdood van Nico Liebenberg weens kommer oor ʼn gebrek aan geld.

“Hoe ouer jy word, hoe meer neem jou waarde as kunstenaar af. Daar is deurentyd nuwe, jonger sangers en akteurs. Jy moet dus sorg dat jy steeds goeie waarde vir geld bied.”

“Ongelukkig is daar vele kunstenaars wat nie voorsiening maak vir die toekoms nie. Daar is egter deur die Teaterbystandsfonds hulp vir kunstenaars wat sukkel. Talle weet steeds nie van die fonds nie.”

En hulle ly in stilte.

  • Richard is by die US Woordfees in die volgende produksies te sien:

–          Die towertrein toer voort: De Vette Mossel: 8 Maart om 18:00.

–          Wellingtonse suiker: Piekniekkonsert, Neethlingshof: 7 Maart om 18:00. Saam met Gerhard Steyn en die Wellington Jeugorkes.

  • Die Teaterbystandsfonds is afhanklik van vrywillige skenkings. Betalings kan gemaak word aan die Theatre Benevolent Fund, Eerste Nasionale Bank: 6202 439 8671. Tak: Carlswald, Bankkode: 250 117.

2 responses to Richard vd Westhuizen se trein stoom voort

  1. Persoonlik, dink ek hy is ‘n beter liedjieskrywer as sanger, maar ‘n bittereinder is hy voorwaar. Was hy ook so stil en teruggetrokke soos hy anders voorkom, tydens die onderhoud? (Alhoewel, ek dink Lochner de K vat die koek as dit by introvert-wat-met-mense-werk kom!)

  2. Stem nie saam nie- Richard is n sanger en “performer” van formaat en boonop n baie “down to earth” mens!!!!

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *