Richtersveld toertjie – Hoofstuk 2

Februarie 2, 2011 in Sonder kategorie

 

‘n Paar dae later versit ons na De Toon toe. Die plan is om die roete te volg na die Sprinbokvlakte en Kokerboomkloof. Dit is 71 km.   Hierdie roete neem ons onder meer deur Domerog Pas.

 

 

Baie smal en steil. Aan die onderent van die pas wag ‘n plaaslike boer met ‘n gewone bakkie vir ons om verby te kom sodat hy oor die pas kan gaan. Ons is verras dat hy dit doen met ‘n gewone bakkie. Maar hy verduidelik hy het nie ‘n keuse as om oor die pas te gaan nie, maar “met ‘n bietjie IK”, reken hy, kan mens dit doen, sonder viertrek. OK, daar het jy dit nou.

 

By die Springbokvlakte hou die pad hou in die middel van niks op met ‘n bordjie wat sê verder aan is verbode terrein vanweë eksplorasie-bedrywighede. Die kinders is baie teleurgesteld. Hulle wou ‘n paar diamante gaan soek het.

 

 

Daarvandaan ry ons na Kokerboomkloof, verby Die Toon (of Eierkop).

 

 

Hierdie keer neem ek ‘n paar foto’s van Kokerbome, om nie dieselfde oor te kom soos met die halfmense nie.

 

 

Ons kampplek.

 

 

Ons besoek die drumsticks rotsformasie.

 

Reg oorkant hierdie formasie is ‘n ander formasie wat soos ‘n kalkoen se kop lyk. ‘n Baaie groot kalkoen!

 

 

Motor moleste

Ons verlaat die Richtersveld by die Helskloof hek. Ons sukkel bietjie om uit te kom. Die bewys dat ons betaal het met die ingangslag by Sendelingsdrift is soek. Die man by die hek dui aan dat dit nou “‘n bietjie van ‘n probleem is” – hy moet seker maak ons het betaal. Uiteindelik kry ons die vorm los lê in die een bakkie, probleem opgelos.

Net buite die hek hou ons piekniek. Dis hier waar Frikkie sien dat sy bakkie se regter-agterwiel remolie uitmors. Maar hy is nie te bekommerd daaroor nie.

Nou is ons op die “grootpad” uit. Ons ry die dorp Khubus in net om te sien hoe dit lyk. Dit is heelwat kleiner as Paternoster, en heelwat verder van die see af. Die kerkie is mooi afgewit en staan uit in die dorp. Daar is ook ‘n groterige skool. Hiervandaan volg ons die pad rigting Lekkersing. Voor Lekkersing draai ons af vir Eksteensfontein.   Soos die pad vorder begin dit plek-plek lyk asof die pad wil begin wegraak, dan kom hy weer terug. Redelik stamperig, maar dit kan nog gaan.

Ons doen aan by Eksteensfontein se sakekern. Die dorpie is bietjie groter as Khubus. Ook hier staan die kerk baie netjies wit uit. Daar is selfs ‘n video-winkel. Hier kom Frikkie agter sy lekkende remolie is eintlik ewenaar-olie. Maar hy is nie te bekommerd nie. Maar nou vra ek jou, hoe het hy geweet dis ewenaar-olie? Ek meen, het die goed ‘n kultivar of iets wat jy kan proe?

Hiervandaan ry Frikkie voor. Die pad versleg algaande. Dit is die tipe sinkplaat wat jy of glad nie moet ry nie, of 65km/h moet ry om ten minste net so elke 3de hobbel van die sinkplaat te vang, in plaas van elke sinkplaat. Dit skuld verwoed. Iets tok-e-tok erg onder Frikkie se bakkie. Hy inspekteer en kom agter dit is sy uitlaatpyp wat losgekom het van die rubber wat dit vashou. Hy sit dit terug. Hy is nie te bekommerd nie. Net voor ons die Helskloofpad verlaat hou Frikkie weer stil om te inspekteer, aangesien die tok-e-tok steeds daar is. Hy wikkel bietjie aan sy wiele, maar niks is fout nie. Hy is nie te bekommerd nie.

Ons is net deur die Helskloofpad, gelukkig op ‘n reguit en gelyk stuk pad, sien Frikkie in sy spieël sy regter agterwiel is besig om met die half-as en al uit te skuif. Hy kry gestop voordat die wiel heeltemal uitval, maar redelik net-net, aangesien daar al ‘n voet of meer an die as uitsteek. Ek weet nou nie of Frikkie eintlik bekommerd is nie, maar ek dink hy behoort nou al bekommerd te wees.

 

 

[Let op na waar die regter agterwiel sit].

 

Ek bly by Frikkie en sy vrou, terwyl Pieter en die res van die toergroep Peace of Paradise toe ry, 11km weg, om te gaan kamp opslaan. Dan sal Pieter weer terugkom.   Dit is so 5-uur se kant.  

Die bakkie word opgedomkrag en die wiel afgehaal. Frikkie verstaan gelukkig wat hy doen. Pieter is ook so half handig. En ek, wel, ek is mos darem goeie geselskap. Dis eintlik ‘n vreeslike lang storie waarvan ek nogals agterna mooi volledige notas gemaak het, net vir ingeval my wiel eendag uitval, dan weet ek mos nou wat om te doen, het ek nou maar gedink. Maar ek het intussen besluit as dit met my gebeur sal ek liewerster wag tot ‘n ou soos Frikkie daar verbykom. Of ek vat hom sommer van meet af saam.

Terwyl ons aan die bakkie werk reken ek by myself, ek is nie mooi seker hoe ons weer by die huis gaan kom nie, maar dit gaan wraggies ‘n goeie storie wees om oor te vertel!

Uiteindelik is die wiel weer terug. Een wielbout het seergekry van die geslaan en kan nie ‘n moer vat nie. Die moer wat jy inskroef, bedoel ek nou. Gelukkig is dit ‘n 6-bout wielvelling, so 5 boute hou darem nog die wiel vas. Uiteindelik, so teen half-nege donkeraand, is Frikkie se bakkie hinkepink op pad Peace of Paradise toe.

My nood-driehoeke wat ek uitgesit het (my onontbeerlike bydrae tot die herstel van die wiel) het in amper 4 ure se tyd geen doel gedien nie. Nie ‘n enkele voertuig is na enige kant toe op die pad verby nie.

Peace of Paradise was wrintiewaar daardie aand ‘n stukkie paradys na die dag se gebeure.

 

Die volgende dag begin ons maar vroeg. Frikkie beplan om 60km/h huis toe te ry. Maar ons het nog nie 3km gery nie toe merk Frikkie op dat sy wiel weer besig is om stadig uit te beweeg. Hy vra aanwysings na ‘n werkswinkel wat blykbaar daar in die omgewing is. Die eerste plek waar daar ‘n paar wrakke staan lyk asof dit dit kan wees. Dit is toe nie. Maar afgetrede Oom Hendrik van Zyl wie daar woon was jare lank ‘n motorwerktuigkundige vir Spoornet, wie in die veld en op die pad voertuie moes gaan regmaak. Hy het al wat ‘n “tool” is daar. Bygestaan deur sy seun Christo begin die proses van wiel afhaal en al daai weer van voor af.

 

 

Dit blyk dat Frikkie alles reg gedoen het wat gedoen moes word. Maar hy het nie ‘n circlip gehad wat op die regte plek ingesit kon word nie. Oom Hendrik het ook nie, maar hy maak een van ‘n stuk spring. Als word teruggesit, en siedaar (seker so ‘n uur-en-‘n-half later) is ons weer reisvaardig.

 

Pieter-hulle is intussen vooruit. Hulle reis kom egter tot ‘n abrupte einde met ‘n kop-aan-kop botsing in die Piekenierskloofpas so teen vyf-uur later die dag.   Genadiglik geen beserings nie, maar sy bakkie word in die proses afgeskryf.

 

 

Ons ry konvooi saam met Frikkie tot hy by Vanrhynsdorp afdraai vir Vredendal. Dis so 21h00 die aand. Net na middernag is ons tuis. Minute later is als stil en rustig. Almal slaap.

 

Home sweet home, hê?

TOER STATISTIEKE:

Afstand afgelê:             2050 km

Liters gebruik:               307liters

Brandstofverbruik:         (Mazda 3.4 V6 DC 4×4)

            Gemiddeld:       6,7 km / liter                                          (14,9l/100km)

            Slegste:            4,8 km/l (4×4 oor 420 km)                       (20,8l/100km)

            Beste:               8,7 km/l (stadige trajek oor 400km)         (11,5l/100km)

Nagte uit:                      7 (1 x Port Nolloth, 5 x Richtersveld, 1 x Peace of Paradise)

Tent opgeslaan:                        3 keer

Water gebruik:               90 liters drinkwater oor 5 dae tussen 7 grootmense en 5 kinders

                                    (en waarskynlik sowat 450 liter rivierwater vir was- en opwasdoeleindes)

1 antwoord op Richtersveld toertjie – Hoofstuk 2

  1. louisna het gesê op Februarie 2, 2011

    Pragtige foto’s

Laat 'n Antwoord

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Vereiste velde word aangedui as *.