Hoe om jou lyf vir altyd te verander – in net 4 dae! (Dis wat die tydskrif beweer, nie ek nie!)

November 28, 2007 in Sonder kategorie

Ek het eenkeer vir ‘n tydskrif-uitgewer gewerk (kom ons laat hom maar naamloos bly) wat niks daarvan gedink het om sulke leuens op sy tydskrifte se voorblad te plaas nie. Enige iets om lesers te lok. Maar hierdie spesifieke kop kom uit die Britse glanstydskrif EVE, en die artikel is ‘n samevatting van selfhelp-ghoeroe Martha Beck se raad in haar boek The 4-Day Win (Piatkus).

Beck beweer mens het net vier dae nodig om jou kop te verander oor enige iets. “If you do something consistently for four days in a row an internal barrier seems to fall.” Volgens EVE (Junie 2007) en Beck werk dit as volg met dieet:

Voeg elke vier dae ‘n nuwe (maklike) doelwit by jou eetplan, en pas dit vir vier dae lank toe voordat jy die volgende een bysit. Kies iets makliks, soos om elke dag ‘n groen groente te eet, een lepel suiker minder in jou tee te drink of nie na ‘n sekere tyd meer te eet nie.

Na 21 dae gaan jy dus altesaam 5 nuwe patrone in jou eetplan/leefstyl gevestig het, en dan word dit ‘n lewenswyse. Beck het haar eie raad gevolg en glo die afgelope 5 jaar sonder enige dieet of spesiale effort 25 pond afgeskud. (Kenners seg mos aljimmers mens kan enige slegte gewoonte in 21 dae afleer.)

‘n Ander goeie (en maklike) beginsel is om op te hou om dink aan dieet. Beck reken dis net so goed jy verbied jou kop om aan pienk olifante te dink. “Try it, and you’ll find, lo and behold, all you can picture is a large fuchsia animal with a trunk!” Maak eerder bogenoemde klein aanpassinkies en moenie etes mis nie, want anders dink jou lyf daar is hongersnood op hande.

Nog raad:

  • Moenie op kos fokus nie.
  • Hou op om in vet-terme te dink. (Dink eerder “ek dra ekstra kilogramme” as “ek is vet” om te keer dat jy moed verloor en ophou probeer om iets aan jou lyf te doen.)
  • Moenie ‘n alles of niks-benadering volg nie. Dus, as jy een blokkie sjokolade eet, moenie besluit jy het nou klaar oortree en jy kan netsowel die hele slab opeet nie.
  • Hou op om jouself te medicate met kos – identifiseer hoekom jy eet (bv. omdat jy hartseer voel, verveeld is) en programmeer jouself om net te eet as jy honger is.
  • Maak ‘n studie van jou vet en maer fases deur bietjie deur jou foto-albums te loer. Kyk na invloede soos liefdeslewe, vriendskap, loopbaan, gesondheid, finansies, en kyk wat het jou lyf beinvloed toe jy op jou vetste of maerste was. So gaan jy ‘n patroon sien: bv. jy was brandmaer toe jy baie hard gewerk het en dolverlief was, en op jou vetste toe geld skaars en stres baie was. Beck meen om ‘n patroon te herken is die eerste stap om dit te kan verander.

Nog ‘n interessante wenk: ontleed jou vriendekring. Volgens haar het ons almal vier soorte vriende: the munch bunch (wat jou aanmoedig om nog te eet), die no-go’s (wat jou probeer afraai om te oefen), die slender befrienders (wie se sosiale lewe niks met kos uit te make het nie) en die go girls (wat jou baie energiek laat voel). Vermy die mense wat jou nuwe leefstyl en eetplan probeer saboteer, en omring jou met die wat jou aanmoedig.

‘n Baie logiese wenk is wat sy noem “om jou aptyt af te skakel”. Dit doen jy deur minder geurmiddels by jou kos te gooi. Jou lyf roep gouer halt met eenvoudiger kos, maar vet, ekstra botter, geprosseseerde kos, baie souse en komplekse smake laat ons agter die smaak aan eet eerder as agter die honger. Eet dus bv. ‘n aartappel sonder botter eerder as chips as jy uiteet, of geroosterde hoender eerder as gekrummelde hoender.

Haar raad vir cravings en kosdrange en tussen-in honger is om een uur na ete ‘n vlassaad (flax seed) kapsule, een vitamien E-kapsule en twee omega-3 kapsules af te sluk met ‘n groot glas water. (Sy noem dit ‘n flavour fast – die kapsules verskaf die voedingstowwe, maar proe na niks, so jou lus verdwyn.)

Nog raad is om jou lyf se koshorlosie te teken – so kan jy sien of jy op sekere tye van die dag moet eet – en dit dan te herprogrammeer deur jou eet-snellers (verveling, stres, werksdruk, konflik) te identifiseer.

As jy dit gedoen het, probeer om jou daaglikse kalorie-inname elke vier dae met 100 te verminder (ek weet nie hoeveel kilojoules dit is nie, maar werk in iets makliks soos bv. een sny brood per dag minder, een koekie minder, of wat ookal – iets maklik meetbaar).  Doen dit ook in siklusse van vier x 5. Na 21 dae sal jy dus al 500 kaloriee per dag minder eet as aan die begin.

En onthou om jouself met iets te beloon wat niks met kos te doen het! Kies jou eie kicks – jy weet wat jou gaan motiveer!

Sterkte, en laat weet my as hierdie raad vir jou werk! Ek beplan ‘n hele webwerf saam met ‘n restaurantgroep met praktiese dieet-, gesondheid- en leefstylwenke, en hoor graag van jou.

Laat 'n Antwoord

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Vereiste velde word aangedui as *.